Over ons

Heart2Heart

Missie en Visie

Identiteit: Wie zijn wij?

Stichting Heart2Heart is een bediening die in de gebrokenheid van deze wereld jou wil helpen om het hart van God te ervaren, zodat je daardoor groeit in intimiteit, identiteit en autoriteit. Dan zul je schitteren in jouw leefomgeving en harten raken met Gods liefde.

Wij geloven dat Gods hart overstroomt van liefde voor jou en dat Hij jouw diepste geluk voor ogen heeft!

Missie: onze opdracht

Onderwijs dat het hart raakt, zodat je Gods hart ervaart in:

  • Intimiteit – groeien in geloofservaringen met God
  • Identiteit – groeien in profetische kracht om te worden wie je bent
  • Autoriteit – groeien in Gods bovennatuurlijke kracht door inzicht in de geestelijke wereld

Activiteiten: Wat doen wij?

We organiseren zomerweken, conferenties, seminars en onderwijsdagen, schrijven boeken, e-books en maken films. Daarnaast plaatsen we regelmatig bemoedigende posts en blogs op onze sociale media en website.

Naast de kerk in de volle breedte, willen we ons richten op de groeiende groep singles in de kerk.

Onze waarden:

God is liefde

Jezus centraal

Ruimte voor de Heilige Geest

Geloofsverwachting

Eerlijkheid en echtheid

Familie-zijn

Ruimhartig geven

Bestuur

David van Wessel

Voorzitter

Ik ben David van Wessel (1978), getrouwd met Brendine en vader van een prachtige  en vrolijke zoon van 7 jaar oud. In het dagelijks leven ben ik advocaat en ondernemer en adviseer ik cliënten op persoonlijke wijze. Verder mag ik zowel in onze gemeente het Woord brengen als in het land en mag ik de kracht van het evangelie zien werken in mensenlevens. Ik geniet verder van quality time met het gezin, als met vrienden en sociale activiteiten en lees graag. Ik zet me graag in voor Heart2Heart, omdat ik geloof in de visie en dat het hard nodig is dat mensen geraakt worden door de liefde van Jezus. Ons land heeft getransformeerde harten nodig en mensen die tot herstel, genezing en bevrijding komen. Dit gaat altijd van Gods hart naar ons hart en vervolgens naar elkaar. Het begint dus altijd met intimiteit met God. Uit die intimiteit met God wordt onze identiteit in Christus bevestigd en kunnen we wandelen in de autoriteit als gelovig kind van God. 

Het is een voorrecht om mee te werken aan het realiseren van de missie van Heart2Heart. Hierbij is het mooi dat er naast gezinnen twee groepen bijzondere aandacht hebben en wel de singles en de kinderen waarvoor ook een droomfonds bestaat.

Pieter van Dam

Penningmeester

Ik ben Pieter van Dam (1982), getrouwd met Marije en vader van vier prachtige kinderen in de leeftijd van 9-15. In het dagelijks leven ben ik bedrijfsadviseur en kan ik genieten van sociale activiteiten en Formule 1.

,Met gepassioneerde toewijding zet ik me in voor Heart2Heart, waarbij ik geloof in de kracht van onderwijs dat niet alleen de geest, maar ook het hart raakt. Onze missie is helder: we streven ernaar om een transformerende ervaring te bieden, waarbij je Gods hart werkelijk ervaart. In mijn betrokkenheid bij Heart2Heart wil ik niet alleen bijdragen aan de verdere professionalisering, maar ook aan het realiseren van deze missie. Ik geloof dat door het raken van harten en het bevorderen van de drie pijlers, intimiteit, identiteit en autoriteit, we een blijvende impact kunnen hebben op de maatschappij om ons heen.

Bij Heart2Heart zie ik dit op twee manieren geuit worden. Namelijk de kinderen hebben ook een centrale plaats en doordat de singles centraal worden gezet, zodat beide groepen hun plaats in het Koninkrijk herkennen en erkennen.

Gerard de Groot

Directeur/Bestuurder

Ik ben Gerard (1964), sinds 2010 getrouwd met Lydia. Ondanks dat we pas op latere leeftijd zijn getrouwd, genieten we met volle teugen van ons leven samen. Na 25 jaar voorganger te zijn geweest van de Levend Woord Gemeente in Rotterdam, geven Lydia en ik leiding aan Stichting Heart2Heart. Mijn passie is om het woord te prediken en mensen te helpen om God te ervaren in hun dagelijks leven zodat zij volledig in hun bestemming komen.

Ik houd enorm van lezen, lekker in de tuin werken en kan ook erg genieten van skiën.

Over ons

Wij zijn Gerard en Lydia de Groot. Gerard heeft de Levend Woord gemeente in Rotterdam op een woord van God mogen stichten. Na 25 jaar voorganger te zijn geweest, zijn we nu samen verantwoordelijk voor Stichting Heart2Heart. Onder toezicht van een krachtig bestuur mogen we deze stichting leiden en de komende jaren vormgeven.

Gerard

Als kind had Gerard een spraakgebrek, hij stotterde. Daarom koos hij ervoor om een opleiding te doen waarbij hij niet veel hoefde te spreken. Terwijl hij met zijn administratieve opleiding bezig was, kwam hij radicaal tot bekering. Terwijl hij worstelde met geloofsvragen ontmoette hij Jezus op een bovennatuurlijke manier. Over zijn bekeringsverhaal vertelt Gerard veelvuldig. Zijn geloofservaringen en onderwijs zijn voor velen een enorme bemoediging. Hij behaalde zijn mastertitel in de theologie aan het Continental Theological Seminary in Brussel.

Lydia

Lydia kwam al jong tot bekering en na een aantal opleidingen in de gezondheidszorg, riep God haar naar het zendingsveld. Zij werkte enkele jaren in Mozambique. Na een ernstig trauma kwam zij terug naar Nederland. Daarna leerde zij God op een nieuwe en bovennatuurlijke wijze kennen. Haar leven ging door diepe diepten waardoor ze kostbare levenslessen leerde.

Gerard en Lydia trouwden op latere leeftijd en hebben een bijzonder verhaal over hoe God hen bij elkaar heeft gebracht. Dit verhaal is te lezen in hun boek: ‘Gods hart voor Singles’. Omdat zij zelf lange tijd single zijn geweest, hebben zij een hart voor singles in de Kerk en houden zij conferenties voor singles. Het onderwijs van Gerard en Lydia kenmerkt zich door gedegen onderwijs over vele fundamentele waarheden van het geloof. Ze maken het onderwijs praktisch door de bijzondere voorbeelden uit hun eigen leven.